Armutlucuma Tarihi
☎️ Armutlucuma Civar Köyleri Muhtarları Telefon Numaraları
🚚 Esnaf - Ticaret - Hukuk - İnşaat - Oto Bakım - Ulaşım - Nakliye - Mobilya Telefon ve Adresleri
Aramızdan Ayrılanların Anısına
Armutlucuma
Hava Durumu
Kdz Ereğli - Armutlucuma - Devrek - Amasra Yolculuğun da Bırakılan İzler

25-05-2017
Kdz Ereğli Ova Köyü erdemir barajı ile başilayan yolculuğun güzel anıları

bir tarafta Devrek Ereğli yolu çalışamaları bir tarafta barajın güzelliğine bakarken Nevzat Kardeşim Manzara kaçmaz dedi. hemen telefonla başladı fotoğraf çekmeye

Baraj gezisinin ardından ver elini Armutlucuma, Armutlucuma'ya gelince Zeki amcanın çorbasını içmeden olmaz dedik ve çorbamızın ardından bir dizi pazar ve akraba ziyaretleri derken zaman akıp gidiyor

Pazarı dolaşmak insanlarla sohbet etmek, onları objektiflere almak çok şey anlatıyor insana

Çevre köylerden inen dost akraba derken bir çok insanla karşılaşıyorsunuz Armutlucuma pazarında

Erdal arkadaşımıza sorduk Ereğli'ye nasıl gideriz diye, bize kos kocama tabelayı görmüyormusunuz ok İşareti ile göstermiş. Anladık Armutlucuma meydana Ereğli'yi gösteren tabela çakılmış.

Pazarda gezi bittikten sonra atalarımızın dedelerimizin ebedi istiratgahı olan mezaristanmızı ziyaret ettik
Mezarlara sulama ve ok temizliğinden sonra dualarımızın ardından bir çok mezarı ziyaret ederek,

Saka mahallesi, Aydın Köyü, Öğberler derken ve elini Devrek istikametine doğru.

Devrek yolu çalışmalşarını izleye izleye giderek verdik rotayı derken devrek göründü.

Tabiki Devrek ilçesi göründükten sonra tepeden seyir yapmamak olmazdı.

Tarihi Simit fırınından birer tane simit aldıktan sonra kısa bir Devrek turu yaparken, Bastoncular Çarşısına uğramadan olmaz dı.

Bastoncular çarşısında hediyelik eşyaları ve bastonları inceledikten sonra hep koyu bir sohbet ve hediyelik eşyalarla zaman akarken, hediyelerimiz aldık

Ver elini Bartın Amasra, Cihan, Nevzat ve Ben Ali ATAR, Amasra turuna başlarken doğanın güzelliği, bizlere Amasra'da yeni bir sunum hazırlıyordu sanki.

Başladık Amasra sokaklarını gezmeye, Tabiki telefon ve Fotoğraf makinaları durmuyor, sürekli en güzel fotoğraf için düğmeye basılıyor.

Amasra'ya gidilird Kemere köprüsünde fotoğraf çektirmeden olmaz.

Nevzat kardeşim tarihi dokuya bakarken bizlerde gitar çalan gençleri objektiflere alıyor ve başlıyoruz koyu bir sohbete

Derken ver elini Ağlayan ağaç tepesine doğru

Buradan Amasra ve şehir çok güzel görünüyor, fotoğra çekmeden tarihi dokuyu görmeden gidilmiyor.

1460 yılında Fatih Sultan Mehmet tarafından fet edilen Amasra kalesini gezmeden dönmek olmazdı. nevzat kardeşim Zaten tarihi dokuya bayılıyor, Cihan ve ben hem bölgeyi inceliyor hende nevzat kardeşimle bi şeyler paylaşmaya çalışıyoruz.

ve kaleden iniş başlıyor Amasra büyük limana doğru, Büyük limana inişin ardından Çeşm-i cihan yazısını görünce benim adımı kim yazmış buraya dercesine bakarken, Dünyanın Göz bebeği anlamına gelen Çeşm-i Cihan yaz aylarının gezilmesi en güzel yerlerinden biridir.

Amasra iöçinde turumuz devam ederken Amasra çarşısına ve denize doğru güzel fotoğraf çekimleri ile devam ediyoruz turumuza

Herkes birer fotoğraf ve selfinin ardından dönüş hazırlığına başlıyor.

Evet güzel bir gündü. Kdz Ereğli-Armutlucuma- Devrek-Bartın- Amasra yolculuğu, bu yolculuk burada bitiyor belki ama bir dönüşü var Kdz Ereğli'ye, Amasra gezisi biterken başladı Zonguldak üzerinden Kdz Ereğli Yolculuğu, sabah 09.15 de KDZ EREĞLİ'den başlayan bu yıolculuk Zonguldak üzerinden 12 saat sonra 21:15 de Kdz Ereğli'de sona erdi.
Çok uzun ve güzel bir yolculuk oldu.

Teşekkür ederim değerli Arkadaşlarım Cihan BOZKURT ve Nevzat AYDOĞAN'a bu güzel yolculuk için, inşallah bi daha ki
daha iyi yolculuk yapmak üzere derekn bu yazıyı hazırladığım bu saatlerde sizlerde Türkiye'den ayrılma hazırlığında ve İstanbul'dan uçağa binmek üzeresiniz.